کارت بازرگانی

 

کارت بازرگانی

کارت بازرگانی از جمله ملزومات یک شرکت تجاری است با داشتن کارت بازرگانی اشخاص می توانند اقدام به بازرگانی در عرصه واردات و صادرات کالا نمایند .

با داشتن این کارت معتبر می توان به ثبت نمودن سفارش و ترخیص کالا ، انجام کارهای حق العمل کاری در گمرک، صادرات محصولات مجاز ، ثبت برند و علایم لاتین و … پرداخت .

هزینه کارت بازرگانی با توجه به تعداد و نوع کالا و محصولات متفاوت است .

مراحل ثبت کارت بازرگانی در مجموعه ثبت پایتخت

1. فتوکپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل که باید حق امضا شرکت را هم داشته باشد.

2.کپی برابر با اصل پشت و رو کارت پایان خدمت مدیرعامل

3. یک  قطعه عکس 4در 6 مدیرعامل

4.کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی حداقل دیپلم(در صورت نداشتن مدرک تحصیلی ، یک شخص که دارای کارت بازرگانی می باشد می بایست معرف شما شود)

5.گواهی عدم سو سابقه مدیرعامل

6.کپی مدارک ثبت شرکت و روزنامه رسمی تاسیس و تغییرات شرکت و در موضوع شرکت حتما آیتم واردات و صادرات می بایست ذکر شده باشد.

7.سرمایه ثبتی شرکت می بایست بیشتر از 500 هزار تومان باشد.

8.پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید

9.کد اقتصادی 16 رقمی

10.پلمپ دفاتر شرکتی از اداره ثبت شرکت ها

11.پیش ثبت نام ارزش افزوده

12.گواهی تاییدیه مالیاتی

13.گواهی پلمپ بازرگانی ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها

14.اجاره نامه هولوگرام دار بنام شرکت به نمایندگی مدیرعامل

15.تاییدیه حساب جاری بنام شرکت که حداقل یکسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

شروع کار ،  انعقاد قرار داد ، وارد کردن اطلاعات در اکسل ، تماس با مشتری جهت معرفی ، دریافت مدارک از مشتری ، ثبت

مشتری به اتاق بازرگانی و شرکت در کلاس ها و پس از اتمام کلاس ها شرکت در آزمون ، پس از قبولی در کلاس و تایید

کارشناس رفتن کارشناس به محل جهت بازدید ، در صورت تایید بازدید رفتن به اداره به همراه مشتری جهت تشکیل پرونده و

ارجاع کل مدارک به حسابداری جهت تسویه ، صدور کارت و ارسال به آدرس مشتری پس از یک هفته ، پایان کار

دو مورد از موارد زیر :

–گردش حساب جاری شرکت متقاضی باشد یا یکی از اعضا هیئت مدیره حداقل 200میلیون تومان در یک سال گذشته باشد.

– مبلغ 20 میلیون تومان تا زمان دریافت کارت در حساب جاری که شرکت متقاضی افتتاح کرده بلوکه شود که این آیتم بصورت ثابت است و یکی از موارد زیر نیز باید انتخاب شود :

–یک سند مالکیت بنام شخص متقاضی که هر شش دانگ بنام شرکت متقاضی باشد یا یکی از اعضا هیئت مدیره

مدارک لازم کارت بازرگانی شخصی

1. کپی برابر با اصل کارت ملی و شناسنامه

2.کپی برابر با اصل کارت پایان خدمت

3. یک قطعه عکس 4در 6

4.کپی برابر با اصل مدارک تحصیلی حداقل دیپلم ( در صورت نداشتن مدرک تحصیلی ، یک شخص که دارای کارت بازرگانی است می بایست معرف شما شود )

5.گواهی عدم سو پیشینه

6.پیش ثبت نام کد اقتصادی جدید

7.پیش ثبت نام ارزش افزوده

8.پلمپ دفاتر شخصی در اداره ثبت شرکت ها

9.گواهی کارت بازرگانی به ثبت رسیده در اداره ثبت شرکت ها

10.گئاهی تاییدیه مالیاتی

11.اجاره نامه هولوگرام یا سند مالکیت بنام شخص متقاضی به آدرس معرفی شده جهت اخذ کارت بازرگان

12.تاییدیه حساب جاری بنام شخص که حداقل یکسال از آن گذشته باشد و در صورت نبود

دو مورد از موارد ذیل مورد تایید می باشد:

–یک سند مالکیت بنام شخص متقاضی که هر شش دانگ بنام خود شخص باشد و آدرس معرفی شده بابت کارت باید به همان درس باشد.

– مبلغ 30 میلیون تومان تا زمان دریافت کارت در حساب جاری که شخص متقاضی افتتاح کرده بلوکه شود که این آیتم بصورت ثابت است و یکی از موارد زیر نیز باید رعایت گردد:

–گردش حساب جاری شخص متقاضی حداقل 200میلیون تومان در یک سال گذشته باشد.

هزینه کارت بازرگانی

وجود این دفاتر مطابق ماده 6 قانون تجارت برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی بعد از ثبت شرکت برای اظهار هزینه ها و درآمدهای خود ضروری و الزامی میباشد .

همانگونه که عنوان گردید ، هزینه کارت بازرگانی بر اساس نوع و تعداد کالاها و یا محصولات متفاوت است. برای یافتن پاسخ سوالات خود در خصوص هزینه کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی ، دفاتر پلمپ و غیره با مشاوران حقوقی ثبت پایتخت تماس حاصل نمایید .

مجموعه ثبت پایتخت در خصوص امور دریافت کد اقتصادی و کارت بازرگانی ، دفاتر پلمپ ، شرکت رتبه دار

و سایر خدمات آماده خدمتگذاری به شما متقاضیان گرامی می باشد .

دفاتر پلمپ

سیر مراحل دفاتر پلمپ در پایتخت ثبت

شروع کار ← انعقاد قرارداد ← تحویل کار به کارشناس ← تماس با مشتری جهت معرفی کارشناس مربوطه ←
تحویل مدارک مورد نیاز ← وارا اطلاعات در سامانه ثبت ← ذخیره کردن شماره پیگیری در word ← گرفتن
پرینت از رسید پذیرش و اظهار نامه ← ارسال اظهارنامه و رسید پذیرش برای مشتری جهت امضا و مهر شرکت
چک کردن تسویه پلمپ از حسابداری برای ارسال پست ← ضمیمه کردن یک نسخه رسید و یک نسخه روزنامه
رسمی شرکت داخل پاکت ← چسباندن رسید پذیرش دژی پاکت پستی ← چک کردن روزانه آن در سامانه اطلاع
دادن به حسابداری برای پرداخت هزینه ← چک کردن روزانه سامانه تا مرحله ( مرسوله تحویل گیرنده شده است )← پایان کار

هزینه دفاتر پلمپ

هزینه پلمپ می شود بصورت اینترنتی و از طریق سامانه ثبت شرکت ها پرداخت گردد .

یکی ازاین هها، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست می باشد.

هزینه دیگر مربوط به خود دفترها و هزینه ارسال آن برای متقاضیان می باشد. جهت پیگیری به سامانه اداره ثبت شرکت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir ( بخش پیگیری ) مراجعه کرده و مراحل اینترنتی آنرا طی کنید.

دلایل رد پلمپ دفاتر

مدارک مورد نیاز

تصویر تمامی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل در ” دفترخانه اسناد رسمی یا توسط وکیل قانونی شرکت ” همگی اعضای موسسه
آگهی تاسیس یا تغییرات
مهر شرکت

استفاده از دفاتر سال های قبل
ورود اطلاعاتی که حقیقی و واقعی نباشند
عدم ثبت فعالیت های شعبه های دیگر شرکت
وجود صفحات بیش از حد سفید
ثبت یک یا چند فعالیت
تراشیدن، پاک یا محو کردن و یا مخدوش کردن مندرجات
چنانچه دفاتر از پلمپ خارج شده و فاقد یک یا چند برگ باشد

 

[ شنبه 21 دی 1398 ] [ 10:51 ] [ ادبی ]
[ ]